Friday, June 4, 2010

Aku Insan Biasa...


Ya Allah betapa lemahnya hambamu ini Ya Allah...
Aku sering saja tewas melawan hasutan syaitan yang senantiasa menghasut anak cucu adam untuk membuat kejahatan dam kemaksiatan di muka bumi mu ini

Ya Allah...Bagaimana untuk aku istiqomah mengikut segala perintahMu. Sunggguh kerdil aku rasa, sungguh hina kurasa... Aku insan biasa bukanlah alasan untuk aku terus hanyut dalam dunia yang penuh kepalsuan.

Ya Allah kurniakanlah aku hidayah Mu Ya Allah...Itulah nikmat yang paling berharga. Aku yakin dengan janji Mu...Kau Tuhan Maha Pengasih Maha Pengampun.

"Kemudian Adam menerima beberapa kalimat dari tuhannya, lalu Dia pun memberikan taubatnya. Sungguh Allah Maha Penerima taubat, Maha Penyayang" Al-Baqoroh:37

Sungguh, janganlah kamu berputus asa untuk kembali ke jalanNya, kembalilah selagi kamu masih mampu melihat warna dunia, taubatlah selagi kamu masih bisa mendengar kicauan burung dan pulang pada jalannya selagi kamu masih menghirup udara percuma anugerahNya... Allah Maha Pengampun...

Insyaallah aku akan sentiasa istiqomah dalam mencari redhomu...-aku insan biasa

1 comment: